اخبار - زومیت - زومیت

ساخت وبلاگ

 عکاس فرانسوی خوش ذوق "Samsofy"، دیگر بار به سراغ لگوها آمده و داستان‌های جدید زندگی آنها را دست مایه کار خود قرار داده است. در واقع او از سال ۲۰۰۸ وارد حرفه‌ی عکاسی از لگو شده است. او این بار از بینندگان دعوت کرده تا سری جدید کارهای او و همچنین پشت صحنه‌ی ثبت برخی از این تصاویر را تماشا کنند.

هنرمند و عکاس فرانسوی Samsofy

او می‌گوید هنگام کار در زمینه‌ی عکاسی ماکرو یا بزرگنمایی، چه در خیابان یا در استودیو، توجه به جزئیات بسیار حیاتی و مهم است. یک عکاس خبره باید بتواند با رنگ‌ها، مواد و المان‌های موجود در محیط و البته اندازه‌ها بازی کرده و تصویرش را در بهترین حالت ممکن به ثبت برساند. همچنین عکاسی در این زمینه موفق‌تر است که قادر باشد با استفاده از حقه‌های بصری، بیننده را فریب داده و یک جهان رویایی و خیال انگیز را پیش چشمان او به نمایش بگذارد.

هنرمند و عکاس فرانسوی Samsofy

بیایید ببینیم خود عکاس تا چه اندازه در به اجرا درآوردن این اصول موفق عمل کرده است؟

تور

دنیای خیال انگیز لگوها


پارک ژوراسیک

دنیای خیال انگیز لگوها

دنیای خیال انگیز لگوها


جن‌گیر

دنیای خیال انگیز لگوها


کورکودیل داندی (Crocodile Dundee)

دنیای خیال انگیز لگوها

دنیای خیال انگیز لگوها


فانتزیا

دنیای خیال انگیز لگوها


Thug Life

دنیای خیال انگیز لگوها

دنیای خیال انگیز لگوها

دنیای خیال انگیز لگوها


Street Love

دنیای خیال انگیز لگوها

دنیای خیال انگیز لگوها


کاری مشترک با هنرمند خیابانی مطرح فرانسوی Cap Phi

 دنیای خیال انگیز لگوها


نیروی گل

دنیای خیال انگیز لگوها


وقت ناهار ابرقهرمانی

دنیای خیال انگیز لگوها


وال ای (Wall-E)

دنیای خیال انگیز لگوها


مردم

دنیای خیال انگیز لگوها

دنیای خیال انگیز لگوها


عید پاک مبارک

دنیای خیال انگیز لگوها


اسکی آزاد

دنیای خیال انگیز لگوها

بی‌شک ذوق و سلیقه و البته خلاقیتی آمیخته با چاشنی طنز، در بهتر شدن نتیجه‌ی نهایی تأثیر گذار بوده و نقشی قابل توجه دارد. شما هم به خلق چنین تصاویری علاقه دارید؟ دنیای تخیلی و البته فانتزی شما چگونه است؟ اگر تصاویری از این دست دارید، خوشحال خواهیم شد که آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان در زومیت به اشتراک بگذارید.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 461 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:12

زنبورهای عسل در حال حاضر در وضعیت واقعا بدی به سر می‌برند. بر پایه‌ی گزارشی که اخیرا منتشر شده گفته می‌شود که ۴۴.۱ درصد از تمام مستعمرات زنبورعسل در ایالات متحده در سال گذشته از بین رفته‌اند. همچنین در طی چند سال اخیر در حدود ۳۰ تا ۹۰ درصد کاهش تعداد گزیدگی زنبورعسل در سراسر جهان وجود داشته است. در حالی که عوامل بسیاری در این کاهش‌ها دخالت دارند، اما تصور می شود که یکی از بزرگ‌ترین علل این اتفاق، استفاده از سموم شیمیایی دارای ماده‌ای موسوم به نئونیکوتینوید (neonicotinoid) باشد. این ماده ماده‌ای است که منجر به اختلال فروپاشی کلنی زنبورعسل یا (CCD) می‌شوند.

 از آنجایی که زنبورعسل با حدود ۸۰ درصد از محصولات گل‌ها گرده افشانی می‌کند، بنابراین بقای آنها به طور مستقیم با بقای ما مرتبط است. از این رو، محققان برای جلوگیری از این کاهش سریع، به یک منبع دور از ذهن برای ساخت آفت‌کش‌هایی متوسل شده‌اند که به زنبورعسل آسیبی نرساند. این منبع نادر در واقع نوعی عنکبوت استرالیایی موسوم به عنکبوت فانل‌وب (funnel-web) است و یکی از کشنده‌ترین عنکبوت‌های جهان است. تعجب نکنید. شاید بپرسید که کلید نجات زنبورعسل با یک عنکبوت کشنده‌ی استرالیایی چه ارتباطی دارد؟ اما خب بهتر است در ادامه به بررسی طرز کار این روش بپردازیم.

 در واقع، فرمول دقیق هنوز به طور عمومی منتشر نشده است. اما بر اساس گزارش‌های رسیده از وستوران کورپ  (Vestaron Corp) که یک استارتاپ حمایت‌کننده از این حشره‌کش جدید در میشیگان است، گفته می‌شود که این امکان وجود دارد تا با استخراج پپتیدهای خاصی از زهر عنکبوت کشنده بتوانیم این کار را انجام دهیم. زهر این عنکبوت به طور فعال برای کشتن آفات مضر استفاده می‌شود؛ بدون اینکه تاثیری روی پستانداران و یا حظرات داشته باشه که در باغ‌ها و مزارع به فعالیت‌های کشاورزی ما کمک می‌کنند که طبیعتا زنبورعسل نیز یکی از این حشرات است.

 این کار در عمل ممکن است، زیرا سم عنکبوت دارای میلیون‌ها پپتید از سم‌های مختلف است و می‌توانند برخی مسیرهای خاص داخل بدن حیوانات خاص را قرار دهند. این تیم پژوهشی توانسته‌اند به این نکته پی ببرند که کدام پپتیدها می‌توانند آفات خاص را تحت تاثیر قرار دهند و به این ترتیب در ادامه هم آنها را جدا کنند. بخشی از گزارش این گروه پژوهشی را در سایت خود مرور می‌کنیم:

 به جای اینکه با مواد شیمیایی مضر به مبارزه با آفات محصولات خود بروید از فناوری ما استفاده کنید. فناوری محصول ما از زهر عنکبوت سرچشمه می‌گیرد و با خیال راحت و به طور موثر، مسیرهای متابولیکی جدید در آفات را هدف قرار می‌دهد. این سم به پستانداران (از جمله انسان)، پرندگان، ماهی، زنبور عسل، و دیگر حشرات مفید آسیبی نمی‌رساند.

 یکی از جالبترین نکات در مورد آفت کش جدید علاوه بر قدرت حفظ زنبورعسل، این است که تیم پژوهشی تنها به یک نمونه از زهر عنکبوت نیاز داشتند و آن نمونه را هم از یک شرکت استرالیایی تهیه‌ کننده‌ی سموم عنکبوت خریداری کردند. به گزارش مت هیکمن (Matt Hickman) برای شبکه‌ی مادر نیچر، آنها با استفاده از این نمونه‌ی زهر واقعی توانستند تا پپتید خاص را جداسازی کنند. پس از آن با ایجاد یک فرایند تخمیر در آزمایشگاه می‌توانند به نسخه‌ی سنتزی ماده‌ی مذکور نیست دست یابند. بنابراین هیچگاه شاهد مزرعه‌های جهنمی از عنکبوت‌های فانل‌وبی نخواهیم بود که به منظور تولید حشره‌کش‌های محافظ زنبورعسل، سم‌گیری و سپس کشته شده باشند. مدیر اجرایی این مجموعه، جان سورنسون (John Sorenson) توضیح می‌دهد که:

ما مواردی را انتخاب کردیم که هیچ گونه عوارضی برای پستانداران نداشته باشند. در ادامه نیز آن دسته از اجزای انتخاب شده را جدا کردیم، ژن‌ها را برای آنها سنتز کردیم و سپس آنها را در مخمر قرار دادیم و با استفاده از فرایند تخمیرتوانستیم محصول مورد نظرمان را تولید کنیم. بنابراین این روش بسیار مسالمت‌آمیز است و نیازی نیست که به دنبال سم‌گیری عنکبوت‌ها برویم.

وزارت کشاورزی ایالات متحده اخیرا این حشره‌کش به دست آمده از زهر عنکبوت را برای فروش مورد تایید قرار داده است. این امر به آن معنی است که به زودی شاید شاهد رونق این محصول و فروش آن در فروشگاه‌های سفارش آنلاین نیز باشیم. اما در حال حاضر تاریخ دقیقی برای آغاز فروش آن اعلام نشده است.

 وزارت کشاورزی آمریکا اخیرا آفت کش های سمی برای فروش، که به معنی آن می تواند فروشگاه ها و یا خرده فروشان آنلاین به زودی وارد، هر چند هیچ تاریخ تایید شده است تایید شده است. تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا زنبورهای‌عسل با کاهش استفاده از سموم شیمیایی دوباره به جایگاه قبلی بر می‌گردند یا خیر. اما در حال حاضر این محصول مسلما ارزش امتحان و ارزیابی را دارد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 270 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:12

تغییر ظاهر و شخصی‌سازی گوشی‌های اندروید یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های این پلت‌فرم به حساب می‌آیند که حتی بدون دسترسی روت نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. تاکنون اپلیکیشن‌های مختلفی را در زوم‌اپ برای تغییر آیکون‌ها معرفی کرده‌ایم اما Siru Icon Pack یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه است که با دارا بودن یک ویزگی جالب خود را از دیگر برنامه‌ها متمایز کرده است. اپلیکیشن‌هایی که تاکنون به معرفی آن‌ها پرداختیم همگی مانند Siru Icon Pack دارای تعداد زیادی آیکون بودند اما به دلیل این فراوانی، پیدا کردن آیکون اپلیکیشن مورد نظر به شدت سخت می‌شد و گاهی برای پیدا کردن یک آیکون بخصوص مجبور به مرور ابتدا تا انتهای لیست می‌شویم. اما در Siru Icon Pack که دارای بیش از ۱۸۰ آیکون است تمام موارد به صورت دسته‌بندی شده تنظیم شده‌اند تا بتوانید بر اساس موضوع اپلیکیشنی که به دنبال آیکون آن هستید بتوانید سریع‌تر نتیجه‌ی دلخواه را پیدا کنید. برای مثال اگر قصد تعویض آیکون بازی‌های خود را داشته باشید می‌توانید به تب Game، و اگر قصد تغییر آیکون اپلیکیشنی که ساخت گوگل است را دارید می‌توانید به تب Google مراجعه کنید. مانند دو تب بالا برای دیگر موضوعات نیز تب‌های مجزا تعبیه شده است تا بنا بر نیاز خود بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به آیکون مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

اکثر آیکون‌های موجود در Siru Icon Pack دارای حالت‌ها و رنگ‌های مختلفی نیز هستند تا بتوانید هرکدام را که بیشتر مورد پسندتان بود به عنوان آیکون جدید برنامه یا بازی‌ها انتخاب کنید. نکته‌ی بسیار جالبی هم که در Siru Icon Pack وجود دارد امکان درخواست آیکون از سازندگان برنامه است. توسط این بخش شما می‌توانید با ذکر نام اپلیکیشن مورد نظر درخواست خود را برای توسع‌دهندگان برنامه ارسال کنید در تا نسخه‌های بعدی، اقدام به اضافه کردن آن‌ها کنند. در کنار آیکون‌ها والپیپر‌های مختلف و زیبایی نیز در برنامه وجود دارد تا علاوه بر محیط لانچر خود، تصویر زمینه را نیز تغییر داده و گوشی خود را به طور گسترده‌تری تنوع بخشید. Siru Icon Pack با حجم ۱۳ مگابایت برای اندروید ۴.۱ یا بالاتر منتشر شده است و از لانچرهای بسیاری همچون ova, Apex, ADW, Smart, Unicon, Action Launcher, Aviate, Go Launcher, Next, Holo launcher, Solo Launcher, KK Launcher, Atom Launcher و ... پشتیبانی می‌کند. برای دانلود این برنامه و پیوستن به ۵۰۰۰ نفری که این برنامه را از پلی‌استور دانلود کرده‌اند می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • دارا بودن بیش از 180 آیکون HD
  • دسته‌بندی موضوعی آیکون‌ها
  • وجود والپیپرهای مجزا

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی ندارد.
دانلود اپلیکیشن

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 269 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:12

امروز خبری در باره‌ی استفاده از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در گلکسی نوت 6 منتشر شد و حالا شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهد احتمالا این فبلت به اسکنر عنبیه مجهز خواهد شد.

سامسونگ دو نام تجاری Samsung Iris و Samsung Eyeprint را در اتحادیه‌ی اروپا ثبت کرده است. این نام‌ها مشخصا اشاره به اسکنر چشم یا چیزی شبیه به آن دارند. هر چند این‌ها به معنی استفاده از فناوری اسکن عنبیه در گلکسی نوت ۶ نیستند اما از آنجایی که ماه گذشته شایعه شد که سامسونگ و ال جی قصد دارند در گوشی‌های خود از اسکنر عنبیه استفاده کند، احتمال استفاده از این فناوری در پرچمدار بعدی سامسونگ قوت گرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید گوشی Galaxy Note 6 از این فناوری بهره خواهد برد یا خیر. اگر اسکنر عنبیه و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی نهایتا در این گوشی استفاده شوند، سامسونگ تغییرات اساسی را برای گلکسی نوت بعدی برنامه ریزی کرده است.

انتظار می‌رود گکلسی نوت ۶ همچنان حسگر اثر انگشت را حفظ کند و اسکنر عنبیه به عنوان یک راه‌حل جدید برای باز کردن قفل گوشی و شاید هم ورود به وب‌سایت‌ها بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور و همچنین شاید برای خرید از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی سامسونگ پی، مورد استفاده قرار گیرد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با فبلت بعدی سامسونگ را در صفحه‌ی گلگسی نوت 6 مطالعه کنید.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 282 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:07

نیکی، رسانه‌ی قابل اعتماد ژاپنی خبری را به نقل از یکی از تامین کنندگان کیس آیفون منتشر کرده است که در آن به استفاده از ترکیب شیشه و فلز در یک مدل از آیفون‌های سال آینده اشاره شده است. اگر نام گذاری آیفون‌ها همچون روال گذشته پیش رود، گوشی هوشمند سال ۲۰۱۷ اپل احتمالا آیفون 7 اس (iPhone 7s) یا ترکیبی از آن خواهد بود.

در این گزارش آمده است که اپل برای آنکه آیفون خود را از ده‌ها گوشی فلزی موجود در بازار مجزا کند مجددا به استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای روی می‌آورد. با این حال استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای به دلیل آنکه همچنان به فریم فلزی نیاز دارد، هزینه‌ی تولید آیفون‌ها را کاهش نداده و باعث افزایش حاشیه‌ی سود اپل نمی‌شود.

چندی پیش موسسه‌ی تحقیق بازار KGI نیز پیش‌بینی کرده بود که سال آینده آیفون به بدنه‌ی شیشه‌ای مجهز خواهد شد. همچنین در شایعات مختلفی آماده است که اپل سایز صفحه‌نمایش را حتی در آیفون‌های آینده نیز حفظ خواهد کرد و به این ترتیب احتمالا آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس به ترتیب از نمایشگر ۴.۷ و ۵.۵ اینچی بهره خواهند برد.

علاوه بر این‌ها شاهد شایعاتی مبنی بر تلاش اپل نسبت به استفاده از نمایشگر OLED در آیفون‌های سال آینده هستیم. گفته می‌شود پنل OLED که در آیفون‌های بعدی استفاده می‌شود لب-به-لب و بدون حاشیه در سمت راست و چپ خواهد بود و همچنین سنسور اثرانگشت نیز با صفحه نمایش یکپارچه می‌شود.

در باره‌ی نام‌گذاری آیفون‌های سال آینده نیز گمانه زنی‌های متفاوتی وجود دارد، برخی اعلام کرده‌اند که به دلیل تغییرات اساسی که در آیفون‌های سال آینده اعمال می‌شود، به جای نام آیفون 7 اس (iPhone 7s) از نام آیفون 8 (iPhone 8) برای آن‌ها استفاده خواهد شد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 294 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:07

توابع از جمله مهم‌ترین مباحثی است که در آموزش پی‌اچ‌پی باید یاد بگیرید. این مبحث علی‌رغم اهمیت بالا و کاربرد فراوان بسیار آسان و لذت بخش است. پس خود را برای یک سفر کوتاه اما به یاد ماندنی در دنیای PHP آماده کنید.

تابع (Function) چیست؟

اگر درس ریاضیات دوران دبیرستان خود را بیاد داشته باشید، تابع را به ماشینی تشبیه می‌کردیم که یک ورودی را گرفته و سپس عملیات خاصی را بر روی آن انجام داده و در نهایت یک خروجی را تولید می‌کند. در پی‌اچ‌پی نیز تعریف تابع همین است و توابع این زبان‌ برنامه‌نویسی یک داده ورودی را دریافت می‌کنند، عملیات مورد نظر ما را بر روی آن داده یا داده‌ها انجام داده و نهایتا خروجی مورد نظرمان را تولید می‌‌کنند. در شکل زیر به ساده‌ترین حالت ممکن روش عملکرد تابع را برای شما رسم کرده‌ام:

php function

دو نوع تابع در php داریم. یکی توابع پیشفرض و دیگری توابع تعریف شده توسط کاربر. توابع پیشفرض همان دستوراتی هستند که از قبل توسط php برای استفاده ما ایجاد و تعریف شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان دستور echo را یک تابع ساده دانست. تا کنون بارها و بارها در طی جلسات قبلی از این دستور استفاده کرده‌ایم. این دستور ورودی را از ما گرفته و آن را بدون هیچ تغییر خاصی چاپ می‌کند!

نکات بسیار مهم:

  • بر خلاف نام متغییرها که پیش از این گفتم به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس هستند، اما در نام توابع بزرگ و کوچک نوشتن نام هیچ تاثیری در عملکرد آن نخواهد داشت و در نتیجه شما برای استفاده از یک تابع چه آن را با حروف بزرگ بنویسید و چه با حروف کوچک، نتیجه کار یکسان خواهد بود.
  • نام تابع را می‌تواند با یک حرف یا علامت آندرلاین (ـ) شروع شود.
  • تا هنگامی که تابع فراخوانی نشود کد داخل آن اجرا نخواهد شد.

ساختار کلی یک تابع در پی‌اچ‌پی

و اما ساختار کلی یک تابع در پی‌اچ‌پی به صورت زیر خواهد بود: 

<?php
function MyFunc (){
//some oprates on code!
}
?>

همانطور که در کد بالا می‌بینید برای تعریف یک تابع ابتدا باید کلمه کلیدی function را نوشته و سپس نام مورد نظر را برای تابع تایپ کنیم. سپس در صورتی که تابع ما نیاز به ورودی داشته باشد باید آن‌ها را در پرانتز مقابل نام تابع تعریف کنیم. در نهایت نیز عملیاتی که باید بر روی داده‌ها انجام شود بین } و { قرار داده می‌شود. دقت کنید در کد بالا ما نام تابع را MyFunc قرار داده‌ایم و این نام دلخواه است. فقط باید توجه داشته باشید در نامگذاری توابعی که تعریف می‌کنید، کلمات کلیدی پی‌اچ‌پی نظیر دستورات پیشفرض را به عنوان نام تابع نمی‌توانید انتخاب کنید.

در پی‌اچ‌پی می‌توان توابعی تعریف کرد که نیاز به ورودی نداشته باشند و این نوع تابع‌ها در واقع ساده‌ترین نوع ممکن توابع به حساب می‌آیند. به مثال زیر دقت کنید:

<?php
//define func
function bigHello()
{
echo "<h1>hello!</h1>";
}

//call or using func
bigHello();
?>

در کد بالا ابتدا یک تابع به نام bigHello را معرفی کردیم و کد داخل آن را چاپ عبارت hello در بین تگ h1 تعیین کرده‌ایم. اما همانطور که اشاره شد تا زمانی که تابع را فراخوانی نکنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و به همین دلیل در خط بعدی با نوشتن نام تابع به صورتی که مشاهده می‌کنید آن را فراخوانی کرده ایم. نتیجه کد بالا چاپ عبارت Hello! در بین تگ h1 خواهد بود. حال شما می‌توانید به هر تعداد که می‌خواهید این تابع را فراخوانی کنید و طبیعتا به ازای هر بار فراخوانی تابع، یکبار کد داخل آن اجرا می‌شود.

این یکی از دلایل شیرین بودن مبحث توابع است که در اول مطلب اشاره کردم. شما یک‌بار کد مورد نظر را می‌نویسید و سپس می‌توانید هر چقدر که نیاز داشته باشید از آن در پروژه خود استفاده کنید. در پروژه‌های بزرگ‌تر استفاده از توابع باعث می‌شود تا کدنویسی شما به حداقل برسد.

پارامتر‌ها در توابع یا همان ورودی توابع

حالت استاندارد توابع همانطور که گفتیم این است که یک یا چند ورودی دریافت کند. ورودی‌ها را می‌توان از طریق پارامترها به تابع ارسال کرد. برای این منظور به ازای هر ورودی که نیاز داریم تابع آن‌ها را دریافت کند، یک متغییر به همان روشی که متغییرها را تعریف می‌کردیم در داخل پرانتز مقابل نام تابع، وارد کنیم. به مثال زیر توجه کنید:

<?php

function myFunc ($name, $age)
{

echo "your name is $name and your age is $age";

}

myFunc("mojtaba", "25");

?>

تابع بالا دو پارامتر ورودی دریافت می‌کند و مقدار آن‌ها را در متغییرهایی که خود تعریف کرده‌ایم قرار می‌دهد. در مثال بالا نام و سن کاربر توسط تابع ما دریافت می‌شود و سپس جمله مورد نظر نام و سن کاربر را اعلام می‌کند. همانطور که مشاهده می‌کنید برای استفاده از این تابع ابتدا نام آن را نوشته و سپس ورودی‌های آن را در پرانتز مقابلش وارد می‌کنیم.  از آنجا که تابع ما نیاز به دو پارامتر ورودی دارد، پس هر پارامتر را با یک کاما از دیگری جدا می‌کنیم. اگر نیاز به تعداد ورودی بیشتر داشته باشیم باید به همین صورت آن‌ها را با کاما از هم جدا کنید.

اگر در کد بالا، به جای دو ورودی، یک ورودی را وارد کنید، با خطای پی‌اچ‌پی مواجه خواهید شد چراکه کامپایلر php در این شرایط نیاز دارد تا دو ورودی به تابع ما ارسال شود.

برای درک بهتر ورودی‌ها در توابع به مثال دیگری توجه کنید. قصد داریم یک تابع بنویسیم که دو عدد را از کاربر گرفته و آن‌ها را در هم ضرب و سپس نتیجه را چاپ کند.

<?php

function Zarb ($a, $b)
{
$c = $a * $b;
echo $c;
}

//using our Zarb Function
Zarb (3, 5);
?>

نتیجه اجرای کد بالا چاپ عدد 15 در مروگر کاربر خواهد بود.  در مثال بالا ابتدا دو ورودی از کاربر گرفته و آن‌ها را در متغییرهایی به نام a و b ذخیره کرده‌ایم. سپس یک متغییر داخلی به نام c در تابع خود تعریف می‌کنیم و مقدار حاصل از ضرب a و b را در آن قرار می‌دهیم. سپس مقدار c را به عنوان خروجی تابع چاپ می‌کنیم.

استفاده از آرگومان‌های ورودی پیشفرض در توابع

در مثال‌های قبل همانطور که اشاره کردیم به تعداد پارامترهای ورودی که برای هر تابع تعریف می‌کنیم، باید در هنگام فراخوانی آن تابع، به همان تعداد ورودی برای آن تعریف کنیم. اما می‌توانید یک مقدار پیشفرض برای هر کدام از ورودی‌های تابع تعریف کنیم تا در صورتی که کاربر آن ورودی را تعریف نکرد، اسکریپت نوشته شده توسط ما با خطا مواجه نشود.

به مثال زیر دقت کنید:

<?php

function myFunc ($name = "mojtaba")
{
echo $name;
}

myFunc();

?>

در کد بالا همانطور که می‌بینید ما یک آرگومان ورودی برای تابع خود تعریف کرده‌ایم. اما اینبار یک مقدار پیشفرض را نیز به آن نسبت داده‌ایم. سپس تابع را فراخوانی کرده‌ایم ولی هیچ آرگومانی را به آن نسبت نداده‌ایم! در این حالت دیگر با خطای پی‌اچ‌پی مواجه نخواهیم شد چراکه مقدار پیش‌فرض متغییر name چاپ خواهد شد.

مقادیر بازگشتی در توابع

تا اینجای کار ما خروجی توابع مورد نظرمان را چاپ می‌کردیم. اما گاهی در کدنویسی شرایطی پیش می‌آید که نیاز به مقدار بازگشتی یک تابع داریم. اما مقدار بازگشتی یعنی چه؟ در تعریف متغییرها اگر به یاد داشته باشید گفتیم که هر متغییر یک مقدار را در خود جای داده است. حال اگر بخواهیم خروجی یک تابع را در یک متغییر ذخیره کنیم تا بتوانیم بعدا اعمال دیگری را بر روی آن انجام دهیم، در این شرایط استفاده از روش‌های بالا به کارمان نمی‌آید.

در مثال زیر می‌خواهیم یک تابع تعریف کنیم که دو عدد را از ورودی گرفته و آن‌ها را در هم ضرب می‌کند. اما اینبار به جای چاپ خروجی، مقدار نهایی حاصلضرب دو عدد ورودی را به صورت یک متغییر خروجی بازگشت می‌دهد.

<?php
function Zarb($a, $b)
{
$c = $a * $b;
retu $c;
}

echo Zarb(2,3);
?>

خب در مثال بالا همانطور که توضیح دادیم یک تابع با دو آرگومان ورودی تعریف کرده‌ایم. سپس در تابع دو ورودی را در هم ضرب می‌کنیم و نتیجه را در متغییری به نام c قرار می‌دهیم. اینبار به جای چاپ مستقیم متغییر c با استفاده از کلمه کلیدی retu آن را بازگشت می‌دهیم. در این صورت برای دسترسی به مقدار خروجی این تابع باید آن را خودمان با دستور echo چاپ کنیم. در مثال بالا می‌بینید که برای چاپ حاصلضرب دو عدد ۲ و ۳ نام تابع را در مقابل دستور echo آورده ایم. در واقع در این شرایط تابع ما برابر است با مقدار متغیر c که در مورد مثال بالا نتیجه کار عدد ۶ خواهد بود.

برای درک بهتر مقدار بازگشتی در توابع به مثال زیر توجه کنید:

<?php

function Zarb($a, $b)
{
$c = $a * $b;
retu $c
}

$d = Zarb(5,4);
echo $d;
?>

در مثال بالا برای روشن‌تر شدن موضوع ابتدا مقدار بازگشتی تابع Zarb را در متغیری به نام d ریخته‌ایم و سپس مقدار d را با دستور echo چاپ کرده‌ایم. نهایتا خروجی کد بالا عدد ۲۰ خواهد بود. حالا احتمالا به خوبی مفهوم مقدار بازگشتی در توابع را یاد گرفته‌اید.

مبحث توابع نیز در این لحظه به پایان رسید. برای تمرین این جلسه سعی کنید چند تابع با کاربردهای مختلف برای خود بنویسید و از آن‌ها در کدهای خود استفاده کنید. همچنین سعی کنید توابعی بنویسید که مقدار بازگشتی داشته باشند و سپس با مقادر بازگشتی همانند مثال بالا، عملیات‌ خاصی را انجام دهید.

در جلسه بعد اولین پروژه عملی این دوره آموزشی را با هم ایجاد خواهیم کرد و در هر جلسه علاوه بر یادگیری مباحث جدید و کاربردی، پروژه خود را کامل‌تر می‌کنیم. همچنین در صورتی که سوالی در مورد مباحث این جلسه دارید آن را در بخش نظرات اعلام کنید.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 228 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:07

گوگل و اوراکل از سال ۲۰۱۰ درگیر نبرد حقوقی پیچیده‌ای هستند. این هفته اما اوراکل وارد دادرسی دومی شده است که غرامتی بالغ بر ۹ میلیارد دلار را پیش روی گوگل قرار خواهد داد. محور اصلی شکایت این ادعا است که گوگل با استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا، حق کپی‌رایت شرکت اوراکل را نقض کرده است.

گوگل می‌گوید که نحوه‌ی استفاده‌ی آن‌ها شامل بند «استفاده‌ی منصفانه» در قانون کپی‌رایت می‌شود؛ و اوراکل نمی‌تواند این گونه از استفاده را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

پیامد این محاکمه موج جدیدی در صنعت تکنولوژی ایجاد خواهد کرد: در صورتی که اوراکل برنده‌ی دادگاه شود؛ ساخت نرم‌افزارهایی که با اپ‌های دیگر سازگار باشند؛ از لحاظ قانونی بسیار سخت‌ خواهد شد. اما جاوا دقیقا چیست؟ چرا گوگل از آن استفاده کرده است و چرا اوراکل با این موضوع مشکل دارد؟ پاسخ‌ این سوالات را در ادامه می‌بینید.

تاریخچه‌ی کوتاه جاوا

با توجه به نظرات مختلف، جاوا بزرگترین یا دومین زبان برنامه‌نویسی بزرگ در دنیا است. بخش زیادی از «آمازون»، گوگل، «نت‌فلیکس»، «پی‌پال» و بسیاری از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های وب قدرتمند با جاوا (در کنار زبان‌هایی مثل C++) ساخته‌ شده‌اند.

جاوا برای اولین بار توسط ابرقدرت سال‌های اولیه‌ی سیلیکون ولی، «سان میکروسیستم»، و در گروهی با رهبری برنامه‌نویس مشهور «جیمز گاسلینگ» تولید شد. گاسلینگ این زبان را بر مبنای زبان فراگیر آن زمان، C++، پایه‌گذاری کرد؛ هرچند در نوشتن آن همواره نگاهی به آینده داشت.

جاوا، در مقایسه با بسیاری زبان‌های دیگر، به کند بودن معروف است. اما پایدار و قابل اعتماد است. این زبان همچنین بر روی تمام فرم‌های کامپیوتر شخصی (از ویندوز تا مک و لینوکس) قابل استفاده است.

James Gosling

(رایان گاسلینگ، ابداع‌کننده‌ی زبان برنامه‌نویسی جاوا)

برنامه‌نویس‌های امروزی‌تر نگاهی از بالا به پایین به این زبان برنامه‌نویسی دارند. آن‌ها جاوا را برای عصر اسمارت‌فون‌ها و اپلیکیشن‌های وب خشک و قدیمی می‌دانند. اما این زبان خصوصیات مهمی دارد که شرکت‌های بزرگ را جذب خود می‌کند.

«پاول فورد» در مقاله‌ی «کد چیست؟» خود در مجله‌ی «Bloomberg Businessweek» می‌نویسد: «جاوا چندان هیجان‌انگیز نیست؛ اما بسیار قابل پیشبینی عمل می‌کند. زبانی است برای ساختن برنامه‌های بسیار بزرگ، برای شرکت‌های بسیار بزرگ، با تیم‌های برنامه‌نویسی بسیار بزرگ. با اینکه مردم از آن شکایت می‌کنند؛ اما این زبان همیشه خوب کار می‌کند.»

به این دلیل که جاوا تا این حد قابل اعتماد و تا این حد خوب کار می‌کند؛ همیشه بازاری برای برنامه‌نویسانی که جاوا می‌دانند وجود دارد. پس در پاسخ به این نیاز برنامه‌نویسان زیادی در صنعت تکنولوژی به این زبان مسلط هستند.

در سال ۲۰۰۹، اوراکل شرکتِ سان میکروسیستم را خرید؛ و خیلی زود مشکل حقوقی آن‌ها با گوگل شروع شد.

ظهور اندروید

در سال ۲۰۰۵، گوگل با مبلغ ۵۰ میلیون دلار استارت‌آپی به نام اندروید را خرید؛ و تیم گسترش‌دهنده‌ی آن را استخدام کرد تا سیستم‌عامل جدیدی برای گوشی‌های موبایل تهیه کنند.

این تیم، که بهتر از هرکسی از توانایی بازار اسمارت‌فون‌ها با خبر بودند؛ می‌خواستند تا جای ممکن برای عرضه‌ی اندروید از زمان جلو بیفتند. برای این کار آن‌ها این پلتفرم را بر پایه‌ی تکنولوژی‌های رایگان (مانند کرنلِ لینوکس و زبان برنامه‌نویسیِ جاوا ساخته‌ی شرکت سان) بنا کردند.

برای گوگل این ایده از دو جهت عالی بود: اول اینکه بسیاری از گسترش‌دهنده‌ها جاوا را بسیار خوب می‌دانند؛ پس گسترش‌دهنده‌ها برای طراحی اپ اندروید نیاز به یادگیری زبان جدید نخواهند داشت. دوم، با توجه به محبوبیت جاوا، این زبان به شکل غنی و عمیقی از عناصری پشتیبانی می‌کرد که گوگل برای تولید یک سیستم‌عامل به آن‌ها نیاز داشت؛ پس نیازی به کار کردن از صفر و تولید زیرساخت‌های جدید نبود.

Andy Rubin

(اندی روبین، یکی از پایه‌گذاران اندروید)

در دادگاهِ این هفته، رئیس اجرایی آلفابت، «اریک اشمیت»، شهادت داد که این شرکت به سان مبلغی تا اندازه‌ی ۴۰ میلیون دلار را برای لایسنس جاوا پیشنهاد کرده است. این گفتگوها به سرانجام نرسید؛ به این معنی که گوگل از لوگوی رسمی جاوا در اندروید و تکنولوژی‌های دیگر این شرکت استفاده نخواهد کرد.

اما مسئله‌ی مهم این است که شما همانقدر می‌توانید خود را صاحب یک زبان برنامه‌نویسی یا دارنده‌ی کپی‌رایت آن بدانید؛ که بتوانید بر سر زبان انگلیسی ادعایی داشته باشید. به همین دلیل گوگل راه خود را در استفاده از جاوا برای اندروید ادامه داد؛ هرچیزی را که نتوانست از سان با لایسنس بدست آورد برای خود کپی زد و سایر بخش‌ها را نیز از صفر ساخت.

اشمیت شهادت داد که گوگل فکر نمی‌کرد که عملکرد اشتباهی دارد؛ زیرا که این کدها به شکل آزادانه در اختیار عموم قرار داشتند. به نظر می‌رسد که سان نیز از استفاده‌ی بی‌اجازه‌ی گوگل از این زبان برنامه‌نویسی ناراحت یا متعجب نشده است. چون این شرکت هرگز به دنبال شکایت کردن از گوگل نرفت. هرچند اوراکل نگاه متفاوتی دارد.

 عبور از خط قرمز

اما مشکلات گوگل به استفاده‌ی بدون کپی‌رایت از زبان‌ برنامه‌نویسی جاوا محدود نمی‌شود. اوراکل می‌گوید که حتی اگر استفاده گوگل از زبان برنامه‌نویسی جاوا قانونی باشد؛ این شرکت با استفاده از یک سری کدهای اختصاصی اوراکل خط قرمز را رد کرده است.

مشکل اوراکل این است که گوگل از بخشی از رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن (APIs- راه‌ها و پروتکل‌هایی برای ارتباط نرم‌افزارها با یکدیگر) تا بتواند به یکسری امکانات پشت پرده‌ی جاوا دسترسی پیدا کند. در حالی که امکان دارد زبان جاوا در مقابل قانون کپی‌رایت مصون باشد؛ اوراکل می‌گوید که این رابط‌ها جزو حقوق معنویِ این شرکت هستند.

Android

بسیاری در صنعت تکنولوژی مخالفت خود را با این ایده‌ که استفاده‌ از API دستبرد به حقوق شرکت اوراکل است؛ و حتی اینکه APIها را می‌توان تحت کپی‌رایت نگه داشت؛ ابراز کرده‌اند. هرچند یک ایمیل از رئیس سابق اندروید، «اندی روبین»، که چهارشنبه در دادگاه دست‌به‌دست می‌شد اشاره می‌کند که گوگل در زمان استفاده از API از مغایرت آن با قوانین کپی‌رایت اطلاع داشته است.

همانطور که گفته شد نتیجه‌ی این دادگاه موجی از تغییرات را برای دنیای فناوری به دنبال خواهد داشت. اگر APIهایی که دسترسی به امکانات جاوا را فراهم می‌کنند تحت قانون کپی‌رایت باشد و (برخلاف ادعای گوگل) شامل بند استفاده‌ی منصفانه نشوند؛ معادله‌ی دنیای نرم‌افزار برای برنامه‌نویس‌ها و گسترش‌دهنده‌ها بیش از پیش پیچیده خواهد شد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 280 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:06

هیوندای می‌خواهد با استفاده از اسکلت‌های مکانیکی دستگاهی را تولید کند که به لباس آدم آهنی شبیه است که با استفاده از آن می‌توان تا چند صد کیلوگرم وزن را تحمل کرد. به گفته هیوندای از این دستگاه همچنین می‌توان برای حمل بارهایی تا ۵۰ کیلوگرم در جنگ‌ها توسط سربازان نیز استفاده کرد.

این لباس نسخه تقویت شده دستگاهی به نام H-LEX است. دستگاهی که برای کمک به پیاده روی تولید شده بود و سال پیش توسط هیوندای معرفی شد و برای استفاده از آن کافی بود که آن را بپوشید. اما این دستگاه جدید آنقدر بزرگ و سنگین است که درواقع این دستگاه است که شما را می‌پوشد. در عین حال هیوندای یک نسخه سبکتر از این دستگاه را نیز معرفی کرده است که تنها دارای ستون فقرات و قسمت‌های پشت پا است. به گفته شرکت این دستگاه برای سالمندان، افراد ناتوان جسمی و افراد مبتلا به پاراپلژی (عدم توانایی در کنترل ماهیچه پا) طراحی شده است.

لباس مکانیکی هیوندای

به گفته هیوندای این پروژه، جزئی از سیستم‌های حرکتی آینده است که در نهایت به جابجایی بدون دردسر افراد و همچنین اشیاء منجر خواهد شد. در حقیقت این شرکت به چنین دستگاه‌هایی که قابل پوشیدن هستند به عنوان یک وسیله نقلیه نگاه می‌کند. این در حالی است که شرکت‌های دیگر همانند پاناسونیک و دوو تنها از آن‌ها به عنوان ابزاری برای کمک به کارگران استفاده می‌کنند. شرکت دارپا در راستای برنامه «جنجگو عنکبوتی» خود یک اسکلت پوشیدنی برای سربازان طراحی کرده است که با دستگاه هیوندای شباهت‌هایی دارد. از سوی دیگر، شرکت‌هایی همانند اکسو بیونیکز نشان داده‌اند که از این دستگاه‌ها می‌توان به بهترین نحو برای توانبخشی استفاده کرد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 323 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:06

موسسه تحقیقاتی Gartner به تازگی اطلاعاتی در رابطه با سهم شرکت‌ها از بازار گوشی‌های هوشمند در ۳ ماه اول سال ۲۰۱۶ ارائه کرده است. این اطلاعات پس از این اعلام می‌شود که ماه گذشته مایکروسافت نیز آماری از فعالیت‌های خود در بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کرد از این رو نکته جدیدی در رابطه با مایکروسافت در آن وجود ندارد ولی وقتی این اطلاعات در کنار آمار فروش و عملکرد سایر شرکت‌ها قرار می‌گیرد دید بهتری از حال فعلی بازار گوشی های هوشمند در اختیار ما قرار می‌دهد. 

طبق اعلام موسسه تحقیقاتی گارتنر میزان فروش گوشی‌های هوشمند در ۳ ماه اول سال ۲۰۱۶ به ۳۴۹ میلیون دستگاه رسیده است که رش ۳.۹ درصدی را نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل نشان می‌دهد. 

این رشد  فروش ناشی از تقاضای زیاد برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت در بازارهای در حال توسعه و البته گوشی های هوشمند 4G با قیمت مناسب با توجه به گسترش زیرساخت‌های پشتیبانی کننده از 4G در کشورهای مختلف بوده است. 

انشول گوپتا-مدیر تحقیقاتی گارتنر می‌گوید:

در بازارهایی که فروشندگان مطرح گوشی‌های هوشمند با رشد کم فروش به دلیل اشباع بازار مواجه هستند، برندهای نوظهور، بازار این شرکت‌ها را برای کسب سهم بیشتر خراب می‌کنند. با چنین تغییراتی که در بازار گوشی‌های هوشمند رخ می‌دهد، برندهای چینی کم کم به عنوان برندهای اول دنیا مطرح می‌شوند. دو برند چینی در بین ۵ برند پرفروش دنیا در فصل اول سال ۲۰۱۵ بودند و ۱۱ درصد از بازار را برای خود کردند. در فصل اول سال ۲۰۱۶، این بار ۳ شرکت هواوی، شیائومی و اوپو در مجموع ۱۷ درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند. 

در حال حاضر اوپو چهارمین برند پرفروش دنیای گوشی‌های هوشمند است

اوپو بهترین عملکرد را در این فصل داشته و  رتبه ۴ را در لیست پرفروش‌ترین برندها بدست آورده است که نشان از رشد ۱۴۵ درصدی این شرکت دارد. درست مثل هواوی و شیائومی، اوپو هم با رشد خوبی در بازار چین روبرو شده و بخشی از سهم شرکت‌های دیگری نظیر لنوو، سامسونگ و یولونگ را از آن خود کرده است. هواوی هم با استقبال خوبی در اروپا، امریکا و افریقا مواجه شد از سوی دیگر فروش شیائومی و اوپو در بازارهای آسیا به ترتیب با ۲۰ و ۱۹۹ درصد رشد روبرو شده است. 

در فصل اول سال ۲۰۱۶ِ، سامسونگ با کسب ۲۳ درصد از بازار دنیا برتری خود را بر اپل بیش از قبل کرد. گوپتا در این مورد معتقد است:

گلکسی اس ۷ سامسونگ و نسخه‌های جدید سایر مدل‌های سامسونگ این شرکت را دوباره به عنوان رقیب قدرتمندی در بازار گوشی‌های هوشمند همچنین در بازارهای در حال توسعه جایی که تولید کنندگان محلی معمولا موفقیت‌های خوبی دارند، مطرح کرد. 

اما لنوو در ۳ ماه اول سال ۲۰۱۶، از جمع ۵ شرکت پرفروش دنیای گوشی‌های هوشمند همچنین ۱۰ شرکت پرفروش موبایل خارج شد. گوپتا در مورد لنوو می‌گوید:

لنوو فصل پر چالش دیگری را  با کاهش ۳۳ درصدی فروش گوشی‌های هوشمندش در سطح جهان پشت سر گذاشت. از سوی دیگر به دلیل برندهای محلی زیاد در چین، فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در چین با ۷۵ درصد کاهش روبرو شد. این شرکت در تلاش است تا با مدیریت هزینه‌های سربار و همکاری با موتورولا هم افزایی خوبی بین دو شرکت ایجاد کند.

در رابطه با سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، اندروید باز هم مقداری از سهم iOS و ویندوز را ز آن خود کرد تا ۸۴ درصد از سهم بازار را در سه ماه اول سال ۲۰۱۶ در اختیار داشته باشد.

روبرتا کوزا- مدیر بخش تحقیقاتی گارتنر می‌گوید:

با توجه به این که بازارهای به بلوغ رسیده گوشی‌های هوشمند کم کم اشباع می‌شوند، گوگل به دنبال رشد فرصت‌های جدید درآمدزایی از طریق توسعه پلتفرم خود در خودروها، ابزارهای پوشیدنی، خانه‌های متصل به اینترنت و غیره است.  با وجود پیشرفت‌های پلتفرم اندروید و سلطه آن بر بازار، هنوز هم چالش‌های زیادی در سودآوری برای برخی از شرکت‌های اندرویدی مطرح است. این امر بر چشم‌انداز فروش تاثیر می‌گذارد جایی که مدل‌های تجاری جدید یا بیشتر هر روز تبدیل به موضوعی مهم‌تر برای موفقیت می‌شوند. 

اپل برای اولین بار با کاهش فروش دو رقمی مواجه شده است

اپل برای اولین کاهش فروش دو رقمی را  در مقایسات سال به سال تجربه کرده و فروش آیفون‌ها ۱۴ درصد کاهش داشته است. 

گوپتا در مورد خبر بازگشت نوکیا به بازار نیز می‌گوید:

از سوی دیگر بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت که به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده ماموریت ساده‌ای نیست. در بازار امروزی برای این که بتوانید محصولات خود را بفروشید به چیزهایی بیش از فقط یک برند خوب نیاز دارید. ساخت سخت‌افزار خوب برای نوکیا کار ساده‌ای است با این حال کاربران دلایل وسوسه کننده دیگری نیز نیاز دارند تا به برند وفادار بمانند. علاوه بر این رشد بازار موبایل کاهش یافته و رشد کردن در چنین بازاری به هیچ وجه به سادگی سابق نیست. شرکت جدید HMD در شرایطی وارد بازار می‌شود که زمان برای موفقیت بسیار کم است و در کوتاه مدت اوضاع برای این شرکت سخت خواهد بود. 

مایکروسافت که در تقلا برای حفظ سهم کوچک خود از بازار است پیش از این اعلام کرده بود که انتظار دارد تا میزان فروش ویندوزفون در سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ کاهش پیدا کند که اگر این امر محقق شود باید شاهد رقابت مایکروسافت و بلکبری برای کسب عنوان دارنده کمترین سهم از بازار باشیم. 

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 313 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:03

سامسونگ پس از سال‌ها نام گذاری عجیب محصولات خود این بار روند ساده‌تری را در پیش گرفته و تنها از حروف انگلیسی و اعداد برای این کار استفاده می‌کند.

هر دوی گلکسی سی ۵ و سی 7 گوشی‌های میان رده هستند که احتمالا مجهز به صفحه نمایش ۵.۲ و ۵.۷ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی خواهند شد و بدنه‌ی آن‌ها نیز تمام فلزی بوده و شباهت‌هایی نیز به سری وان گوشی‌های اچ‌تی‌سی دارند.

گلکسی سی 5 / سی 7

پردازنده‌ی سی ۵ اسنپدراگون ۶۱۷ و سی ۷ اسنپدراگون ۶۲۵ خواهد بود، البته ممکن است هر دو مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ شوند. این پردازنده‌ها با ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی همراه خواهند شد. دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل و دوربین ثانویه‌ی آن‌‌ها ۸ مگاپیکسل خواهند بود و هر دوی این دوربین‌ها دارای دیافراگم f/1.9 هستند. باتری گلکسی سی ۵، ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و باتری برادر بزرگ‌تر آن یعنی سی ۷ نیز ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت. رابط کاربری تاچ ویز این دو گوشی نیز مبتنی بر اندروید ۶ مارشمالو خواهد بود.

در حالی که در گذشته قیمت سی ۵ نسخه پایه ۲۵۰ دلار فاش شده بود اما به نظر می‌رسد گلکسی سی ۵ دارای قیمت ۳۳۵ دلاری و گلکسی سی ۷ دارای قیمت ۴۰۰ دلاری خواهند بود.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 308 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:03

براساس اسکرین شات فاش شده از نسخه‌ی بعدی ویندوز 10 موبایل، این سیستم‌عامل بصورت طبیعی و بدون نیاز به نصب اپلیکیشنی، امکان مسدود کردن پیامک یا تماس از سوی مخاطبی خاص را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپلیکیشنی که قرار است این کار را انجام دهد، ID & Filter نام دارد و کاربر از طریق آن می‌تواند عملیات مسدود سازی را کنترل کند.

ID & Filter

اپلیکیشن ID & Filter اطلاعاتی در باره‌ی ارسال کننده‌ی پیامک اسپم یا تماس‌های مزاحم نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عنوان مثال اگر پیامک تبلیغاتی از سوی شرکت خاصی باشد، اطلاعات مربوط به آن شرکت را ارائه می‌کند. به کمک این اپلیکیشن حتی می‌توانید شاخه‌ی خاصی از کسب و کارها را مسدود کنید تا از سوی آن‌ها پیامک دریافت نکنید. به عنوان مثال می‌توانید شاخه‌هایی همچون تبلیغات، بنگاه‌های املاک یا تاکسی‌های و غیره را مسدود کنید.

هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن مایکروسافت چه زمانی برای کاربران ویندوز ۱۰ موبایل منتشر خواهد شد. ممکن است این اپلیکیشن به همراه بروز رسانی بعدی ویندوز ۱۰ موبایل ارائه شود یا مایکروسافت پیش از آن در قالب یک اپلیکیش مستقل آن را در اختیار کاربران پلتفرم موبایل خود قرار دهد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 271 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:03

به تازگی اولین تریلر فصل جدید سریال موردانتظار «فرار از زندان» (Prison Break) منتشر شد. همراه این‌زوم‌کست و واکنش زومجی به این تریلر باشید.

بالاخره پس از مدت‌ها که خبر ساخت ادامه‌ی سریال تحسین‌شده و مشهور «فرار از زندان» اعلام شد، چند روز پیش، اولین تریلر فصل پنجم آن منتشر شد و طرفداران این سریال را با تصاویری از کاراکترهای آشنای داستان و عناصر دوست‌داشتنی «فرار از زندان» روبه‌رو کرد. زومجی در این قسمت از زوم‌کست به این ویدیو واکنش نشان می‌دهد.

پس با ما همراه باشید تا با نادر امرایی، درباره این تریلر حرف بزنیم و ببینیم در این تریلر کوتاه، چه نکاتی نهفته است و با دیدن این تریلر، چه عناصری از داستان را می‌توانیم حدس بزنیم:

دانلود 360p | دانلود 720p | دانلود 720p از شاتل‌لند | تماشا در یوتیوب

تهیه شده در زومجی

عکس العمل شما نسبت به این مطلب؟

خنده‌دار

0%

هورا

91%

واقعا!؟

3%

هِ هِ

3%

ناراحت

0%

خشم!

3%

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 263 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:55

گلکسی نوت 6 تابستان امسال رونمایی می‌شود و از این بابت گمانه‌زنی‌های متفاوتی در باره‌ی مشخصات سخت‌افزاری این فبلت بیان می‌شود. سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۱۲، نسخه‌ی خاصی از گلکسی اس ۳ را برای بازار ژاپن و به همراه ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه کرد. در آن زمان حافظه‌ی یک گیگابایت در پرچمداران اندرویدی استفاده می‌شد. به مرور طی سال‌های اخیر حافظه‌ی رم گوشی‌های موبایل به ۴ گیگابایت رسید و حالا اخباری به گوش می‌رسد که سامسونگ قصد دارد میزان حافظه‌ی رم در گلکسی نوت ۶ را به ۶ گیگابایت برساند.

بخش نیمه‌هادی‌های سامسونگ رسما تایید کرده است که تولید حافظه‌ی رم LPDDR4 با ظرفیت ۶ گیگابایت برای استفاده در ابزارهای موبایل، شروع شده است. این حافظه‌‌ها براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته می‌شوند و از نظر مصرف انرژی و بازده به مراتب بهتر از حافظه‌ی فعلی عمل می‌کنند و این بدین معنی است که گوشی‌های مجهز به این نوع از حافظه طول عمر باتری بالاتری نسبت به رقبای خود خواهند داشت.

براساس شایعاتی که تا پیش از این در باره‌ی گلکسی نوت 6 شایع شده بود، این گوشی به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد شد و هچنین باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت. حال گمانه‌زنی‌ها به استفاده از همین حافظه‌ی ۶ گیگابایتی در Galaxy Note 6 اشاره دارند.

گلگسی نوت ۵ در ماه آگوست سال گذشته رونمایی شد و اگر گلکسی نوت ۶ در چرخه‌ی یک ساله جایگزین نسل قبلی خود شود، حدود سه ماه تا رونمایی از آن فاصله داریم.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 255 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:55

دنیای بازی‌های موبایل شامل بازی‌ های اندروید و آیفون تنها به عناوین بزرگی همچون Most Wanted, Mode Combat و ... خلاصه نشده است و در کنار این بازی‌های گرافیکی، بازی‌های ساده‌ای نیز وجود دارند که با وجود آنکه حجم و گرافیک آن‌ها به پای بازی‌های ذکر شده نمی‌رسد، اما از طرفداران بی‌شماری برخوردار هستند. بازی اندرویدی و آیفون Qubes که از سوی Ketchapp منتشر شده یک بازی ساده با محیطی جذاب و رنگارنگ است که انجام آن تنها با یک انگشت امکان پذیر خواهد بود. البته با این حال انجام این بازی به هیچ وجه ساده نخواهد بود و نیاز به تمرکز و دقت بسیار، به خصوص در مراحل بالاتر نیاز خواهد داشت. این بازی جذاب دارای حجم حدودی ۲۵ مگابایت در اندروید و ۵۰ مگابایت در آیفون است که تنها در پلی‌استور گوگل نزدیک به ۱ میلیون بار دانلود شده است. اجرای این بازی به اندروید ۳ و‌ ای او اس ۶ یا بالاتر نیاز خواهد داشت و در صورتی که از نسخه‌ی ۲.۲ یا ۲.۳ اندروید استفاده می‌کنید قادر به اجرای این بازی نخواهید بود. بازی Qubes نیازی به سخت‌افزار قوی نخواهد داشت و روی ضعیف‌ترین گوشی‌های موجود در بازار نیز به صورت کاملا روان اجرا خواهد شد.

اما داستان بازی از چه قرار است؟ در بازی Qubes یک کوه مکعبی و بی‌انتها در اختیار خواهید داشت که یک توپ از نوک آن در حال غلت خوردن به سمت پایین است و یکی یکی از مکعب‌هایی که مسیر را تشکیل داده‌اند به پایین سقوط می‌کند. کنترل این بازی تنها توسط یک انگشت امکان پذیر خواهد بود و با هر بار لمس، شما قادر هستید تا مسیر توپ غلتان را تغییر دهید تا در مواقعی که به گوشه‌ی کناری کوه یا موانع مختلف در راه نزدیک شدید بتوانید با یک بار لمس صفحه، مسیر حرکت توپ را تغییر دهید. در مسیر سکه‌ها و جوایز مختلفی نیز قرار دارند که با جمع آوری آن‌ها می‌توانید توپ‌های دیگر را برای انجام بازی آزاد کنید. در شروع بازی شما صاحب یک توپ ساده‌ی نارنجی رنگ هستید که طرح‌های مختلفی همچون توپ بسکتبال، تنیس و ... را نیز خریداری کرده و از آن‌ها برای انجام بازی استفاده کنید.

Qubes درواقع یک بازی رکوردی است که دارای مراحل مختلف نیست و امتیاز شما بستگی به زمانی خواهد داشت که بتوانید بدون سقوط از این کوه مکعبی، به بازی ادامه دهید.برای دانلود بازی اندرویدی و دانلود نسخه آیفون از بازی Qubes روی لینک زیر کلیک کنید:

نکات مثبت

  • طراحی چشم نواز و رنگارنگ محیط بازی
  • قابلیت آزاد سازی توپ های مختلف
  • کنترل بازی تنها با یک انگشت

نکات منفی

  • عدم اجرا در نسخه ی 2.2 و 2.3 اندروید
دانلود اپلیکیشن

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 274 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:55

کمپانی هواوی اعلام کرد که جزو اولین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند است که از پلت‌فرم واقعیت مجازی Day Dream پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس اظهارات این شرکت، گوشی‌ها، هدست‌ها و کنترلر‌های Day Dream هواوی تا پایان سال معرفی می‌شوند.

این کمپانی با ارسال خبری به رسانه‌ها اعلام کرد : "هواوی به دنبال این است که با گوگل و دیگر بزرگان صنعت جهان همکاری کند تا یک اکو‌سیستم بسازد و تجربه ای غنی و جذاب از Day Dream را از طریق اختراعات جدید در زمینه واقعیت مجازی، برنامه‌ها و محتواها، در اختیار کاربران بگذارد."

اطلاعات این کمپانی چینی در رابطه با زمان این تغییرات کمی مبهم است. این کمپانی اعلام کرده که گوشی‌ها، هدست‌ها و کنترلر‌های Day Dream را تا پایان سال معرفی می‌کند. بنابراین مشخص نیست که در پایان سال این محصولات تنها معرفی می‌شوند یا اینکه می‌توانیم شاهد عرضه‌ی آن نیز باشیم. هنوز اخبار دقیق‌تری از طریق کمپانی هواوی اعلام نشده است.

Day Dream گوگل یک پلت فرم واقعیت مجازی بر اساس اندروید N است. در خلال نطق اصلی کنفرانس Google I/O در روز چهارشنبه، این شرکت اعلام کرد که این پلت‌فرم علاوه بر پشتیبانی از چندین برنامه گوگل، دسترسی به محتوای واقعیت مجازی شبکه‌های HBO، CNN، Hulu و نتفلیکس را نیز امکان پذیر می‌کند.

بر خلاف شایعاتی که پیش از کنفرانس گوگل منتشر شده بود، هدست واقعیت مجازی جدید گوگل در بخش اصلی کنفرانس معرفی نشد. بلکه تنها طرحی از یک هدست نمایش داده شد که گوگل اعلام کرد دیگر شرکت‌ها (مانند هواوی) می‌توانند از این طرح برای ساخت هدست‌های خود استفاده کنند.

به نظر شما هواوی می‌تواند وسایل مفیدی را در این رابطه معرفی و عرضه کند؟ آینده واقعیت مجازی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 295 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:22

اخبار منتشر شده در روزهای اخیر نشان از این دارد که سامسونگ در حال کار روی توسعه‌ی هرچه بیشتر قابلیت‌های نرم‌افزاری است که در گلکسی نوت ۶ باید شاهد آن باشیم. برای مثال می‌توان به شنیده‌ها در مورد اپلیکیشن Focus اشاره کرد که کاربردی شبیه به هاب در گوشی‌های هوشمند بلک‌بری خواهد داشت. هاب در بلک‌بری قابلیتی است که با استفاده از آن کاربر می‌تواند آخرین وضعیت شبکه‌های اجتماعی، تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی را در کنار وضعیت تقویم و قرار ملاقات‌ها بصورت مجتمع مشاهده کند. حال به نظر می‌رسد در گلکسی نوت ۶ نیز شاهد چنین ویژگی خواهیم بود. ویژگی‌های نرم‌افزاری محدود به فوکوس نشده و باید تغییراتی را که در نرم‌افزار S Note اعمال خواهد شد را نیز به این تغییرات اضافه کرد. سامسونگ در آخرین اقدام خود برای تسهیل بروزرسانی نرم‌افزار S Note، این اپلیکیشن را روی پلی استور قرار داده تا بروزرسانی این سرویس نیازمند انتشار یک بروزرسانی برای سفت افزار (فرم‌ور) نباشد. اطلاعات ارائه شده گویای این موضوع است که در صورتی که شاهد بروزرسانی S Note به هنگام عرضه‌ی گلکسی نوت ۶ نباشیم، تا انتهای سال جاری میلادی قابلیت‌های جدید برای این گوشی منتشر خواهد شد.

گلکسی نوت ۵ با ویژگی جدید که Screen off memo نام داشت، راهی بازار شد. در این حالت کاربران می‌توانستند در حالتی که صفحه‌ی گوشی خاموش بود، بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی قلم را بیرون کشیده و موارد مورد نیاز خود را روی صفحه‌ی خاموش که شبیه به تخته سیاه است، یادداشت کنند. براساس اطلاعات ارائه شده پس از انتشار بروزرسانی مورد نظر امکان اسکرول کردن نیز امکان پذیر خواهد شد تا در صورتی که کاربر فضای مورد نظر را استفاده کرد، بتواند با اسکرول به پایین، فضای بیشتری را در اختیار داشته باشد.

همچنین با ارائه‌ی بروزرسانی جدید کاربران قادر خواهند بود تا امنیت یادداشت‌های خود را با استفاده از اثرانگشت افزایش دهند. کاربران برای استفاده از این ویژگی باید گوشی هوشمند خود را با استفاده از یک پین، پسوورد یا الگو، قفل کنند. همچنین باید به امکان ایمپورت کردن یادداشت‌ها از سایر اپلیکیشن‌ها را نیز به S Note اضافه کرد.

براساس شنیده‌ها احتمالا شاهد اضافه شدن قابلیت Scrren off memo به سایر گوشی‌های سامسونگ غیر از سری نوت نیز باشیم. البته با توجه به اینکه سایر گوشی‌های سامسونگ دارای قلم نیستند، پس انتظار می‌رود از کلید سخت‌افزاری برای فعال کردن این ویژگی استفاده شود.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 223 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:22

بی ام و در حال به روز رسانی زنجیره توان مدل‌های سری دو برای سال ۲۰۱۷ است. نسخه کوپه و سقف باز به ترتیب از آخرین مدل‌های پیشرانه ۴ و ۶ سیلندری استفاده می‌کنند و عملکرد خوب را در کنار بازدهی مناسب ارائه می‌دهند. این خودرو نشان جدیدی به خاطر کارایی‌های مختلفش دریافت خواهد کرد.

در رده‌های پایین، مدل230i جدید  جای خودش را به 228i داده است. 230i یک خودروی توربو شارژ دو لیتری چهار سیلندر اسپرت محسوب می‌شود، حداکثر توان این خودرو ۲۴۸ اسب بخار برآورد می‌شود که نسبت به ۲۴۰ اسب بخار در نسخه پیشین پیشرفت داشته است. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۵۸ پوند فوت است که تغییر چندانی تجربه نکرده است.

بی ام و سری ۲

در رده‌های بالاتر، مدل M240i جایگزین M235i شده است. سری‌های عملکرد بالای M از یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر استفاده می‌کنند در حالی که توان این خودرو ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور آن ۳۶۹ پوند فوت گزارش شده است. در نسخه قبلی شاهد توان ۳۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۳۰ پوند فوتی بوده‌ایم.

جعبه دنده این سری شش سرعته دستی و هشت سرعته خودکار است همچنین سیستم تمام چرخ‌ها محرک همچنان در مدل‌های سری M دیده می‌شود. مدل کوپه M240i از گیربکس هشت سرعته با قابلیت انتقال نیرو به تمام چرخ‌ها استفاده می‌کند که سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۴.۲ ثانیه طی می‌کند، درست ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از نسخه‌های قبلی.

جالب است بدانید که نسخه کوپه تمام چرخ محرک M240i به اندازه نسخه دیفرانسیل عقب M2 که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد سریع است. مدل M2 تغییری برای سال ۲۰۱۷ نخواهد کرد. این خودرو از پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توربو شارژ شده استفاده می‌کند که ۳۶۵ اسب بخار توان و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

بی ام و سری ۲

مصرف سوخت این خودرو و قیمت آن هنگامی که عرضه خودرو نزدیک است یعنی در تابستان امسال اعلام می‌شود. بیشترین تغییرات در فروش خودروهای سری یک هاچبک بی ام و را شاهد خواهیم بود.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 256 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:22

روز گذشته نظرسنجی در مورد نام اندروید N برگزار کردیم، به بررسی ویدیویی هواوی پی ۹ پرداختیم، رندرهای فاش شده از آيفون 7 اپل را منتشر کردیم و همچنین امروز مطالب مهم دیگری را پوشش دادیم. برای از دست ندادن این مطالب مهم در ادامه با زومیت همراه شوید.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 293 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:39

در این فهرست ۵۰ عدد از مشهورترین و عجیب‌ترین شخصیت‌های آثار کوئنتین تارانتینو را رده‌بندی می‌کنیم. همراه زومجی باشید.

qt

مقالات مرتبط

کوئنتین تارانتینو قابلیت‌های جادویی و خارق‌العاده‌ای در خلق یک کاراکتر به‌یادماندنی در کمتر از چند دقیقه دارد. دیگر خودتان تصور کنید وقتی او فرصت بیشتری برای پرورش کاراکترهایش داشته باشد، چه می‌شود! این می‌شود که هم‌اکنون برخی از فراموش‌نشدنی‌ترین کاراکترهای سینما به نام او ثبت شده‌اند و نویسنده‌ها و کارگردانان زیادی سعی کرده‌اند تا فرمول او را در کارهای خودشان تکرار کنند. مسئله این است که قلب فیلم‌های تارانتینو را کاراکترهایش تشکیل می‌دهند. آثار او پر از پیچ‌های غافلگیرکننده‌ی داستانی و اکشن‌های غیرمنتظره‌ی خونین است، اما چیزی که باعث می‌شود بارها برای بازبینی فیلم‌هایش برگردیم، شخصیت‌ها هستند. دیدن دوباره‌ی سخنرانی‌های جولز در مدحِ معجزه یا این اواخر تماشای دوباره‌ی خاطره‌ی نفرت‌انگیز سرهنگ مارکوییس در «هشت نفرت‌انگیز». چند هفته پیش کارنامه‌ی تارانتینو را مرور کردیم، اما در این فهرست می‌خواهیم در آثار او عمیق‌تر شده و ۵۰ عدد از مشهورترین و عجیب‌ترین مخلوق‌های او را رده‌بندی کنیم. فقط زیاد این «رده‌بندی» را جدی نگیرید! پس، منتظر چه هستید؟

captain-koons

۵۰-کاپیتان کوونز- پالپ فیکشن

شخصیت‌های اصلی را بی‌خیال، قدرت واقعی نویسندگی کوئنتین تارانتینو را باید در پرداخت کاراکترهایی دانست که در عرض چند دقیقه ماندگار می‌شوند. در این زمینه کاپیتان کوونز با وجود یک صحنه، چهار دقیقه دیالوگ‌گویی یک‌سره و بهره‌گیری از کاریزمای کریستوفر والکن به یکی از مهم‌‌ترین شخصیت‌های «پالپ فیکشن» تبدیل می‌شوند. کوونز که یک کهنه‌سرباز ویتنام است، داستانی درباره‌ی اهمیت یک ساعت طلایی برای بوچ تعریف می‌کند و از این می‌گوید که او و پدرش چگونه هفت سال این ساعت را از دست اسیرکنندگانشان مخفی نگه داشته بودند. شاید این صحنه در ظاهر مسخره به نظر برسد، اما والکن آن را با چنان قدرتی توضیح می‌دهد که ما اهمیت آن ساعت را برای بوچ درک می‌کنیم.

Bridget_von_Hammersmark_looks_at_Wilhelm

۴۹-بریجیت وان همرسمارک- حرامزاده‌های لعنتی

مثال بارز یکی از بی‌رحمی‌های نامردانه‌ی تارانتینو را باید در این شخصیت جستجو کرد. بریجیت یک ستاره‌ی آلمانی مجذوب‌کننده‌ی سینما است که به درجه‌ی افسونگری رسیده است، اما مگر می‌توان در فیلم‌های تارانتینو با استفاده از این ویژگی‌ها به سادگی سر آنتاگونیست‌ها را کلاه گذاشت. بریجیت مامور دوجانبه‌‌ای است که برای سرویس جاسوسی بریتانیا و «حرامزاده‌ها» کار می‌کند. وان همرسمارک شاید به‌طرز معجزه‌آسایی از حمام خونی که در آن کافه‌ی زیرزمینی اتفاق می‌افتد، فرار می‌کند. اما مدتی بعد به دست هانس لاندا (یا بهتر است بگویم، تارانتینوی بی‌مروت!) کشته می‌شود.

download (32)

۴۸-گوگو یوباری- بیل را بکش

در میان شخصیت‌های کارتونی «بیل را بکش»، او از کارتونی‌ترین شخصیت‌های شرور فیلم محسوب می‌شود. یونیفرم دبیرستانی‌اش و طراحی خط‌کشی‌شده‌ی سروظاهر و موهایش و همچنین سلاحِ منحصربه‌فردی که دارد، باعث می‌شود تا فکر کنیم تارانتینو او را یکراست از درون انیمه‌های اکشن ژاپنی بیرون کشیده است. گوگو که بادی‌گارد اورن است، شاید حضور کوتاهی داشته باشد، اما با وجود سلاح خفنش که زنجیری متصل به گرز‌ است، بدجوری «عروس» را قبل از نبرد پایانی‌اش خسته می‌کند، تا اینکه در نهایت جانش را  به وسیله‌ی پایه‌ی یک صندلی از دست می‌دهد.

gimp

۴۷-مرد چرم‌پوش- پالپ فیکشن

«مرد چرم‌پوش» یکی از مرموزترین نکاتِ تمام فیلم‌های تارانتینو است که از او به عنوان معمایی پیچیده در چرم تنگ یاد می‌کنند. مرد چرم‌پوش در زیرزمین یک مغازه‌ی دست‌دوم فروشی‌ که متعلق به دو بیمار جنسی است، زندگی می‌کند. اگرچه دقیقا نمی‌دانیم آنجا چه می‌کند، اما می‌دانیم که در حال جارو کشیدن و گردگیری نیست. بروس ویلیس با مشتی که به او می‌زند، بیهوشش کرده و کاری می‌کند تا او توسط طنابی که به گردش وصل است، حلق‌آویز شود. مطمئنیم که این مرگ برای او نعمت بزرگی بود.

download (12)

۴۶-مکس چری- جکی براون

مکس چری  به‌طرز سرد و بی‌سروصدایی باحال و عاشق است. این مرد که در فیلم یک مغازه‌ی فروش وصیقه برای آزادی زندانیان دارد، یکی از منحصربه‌فردترین مخلوقاتِ تارانتینو است. چرا؟ خب، ما تارانتینو را به خاطر شخصیت‌های وراج و دیوانه‌اش می‌شناسیم، اما مکس مرد کم‌حرف و ساکتی است که وقتی می‌داند با یک کلمه می‌تواند منظورش را برساند، پرحرفی نمی‌کند. با این حال، او کماکان یکی از آب‌زیرکاه‌های تارانتینویی است که برای عشق، یکی از پیچیده‌ترین رودست‌‌زدن‌ها را پیاده می‌کند.

Hugo-Stiglitz-610x407

۴۵-هیوگو استیگلیتز- حرامزاده‌های لعنتی

در میان اعضای بی‌اعصاب «حرامزاده‌ها»، هیوگو بی‌اعصاب‌ و بی‌حوصله‌ترین‌شان است. استیگلیتز خودش آلمانی است، ولی دل خوشی از نازی‌ها ندارد و در شروع فیلم سیزده افسر آلمانی را به مریض‌ترین اشکال مختلف به جهنم فرستاده! همین کافی است «حرامزاده‌ها» او را به سرعت جذب گروهشان کنند. هرچقدر هم از اخلاق استیگلیتز بدتان بیاید، نمی‌توانید وقتی که در رویارویی کافه‌ی زیرزمینی، دیتر هل‌استورم را با یک گلوله به میان پاهایش درب‌و‌داغان می‌کند، هورا نکشید!

Veita-Green-610x393

۴۴-ورنیتا گرین- بیل را بکش

این زن که به «کبری» نیز مشهور است، یکی از پنج قاتل حاضر در فهرست انتقام عروس است. برخلاف بقیه‌ی قاتلان عروس که هنوز همان آدم‌های عوضی گذشته هستند، ورنیتا گرین بعد از ماجرای بیتریکس کیدو تصمیم گرفته تا یک زندگی ساده و آرام را در حومه‌ی شهر از سر بگیرد. اما گذشته به او می‌رسد و انتقام در خانه‌اش را به صدا در می‌آورد و این به یک افتتاحیه‌ی شگفت‌انگیز ختم می‌شود که لحن ادامه‌ی فیلم‌ها را زمینه‌چینی می‌کند: خونین، وحشیانه و سرشار از احساسات. هنوز منتظریم تا بچه‌ی ورنیتا بزرگ شده و برای انتقام مادرش سراغ عروس بیاید!

pumpkin-and-honey-bunny-610x257

۴۳-پامپکین و هانی‌بانی- پالپ فیکشن

اکثر فیلم‌های تارانتینو نه با یک اتفاق جدی، بلکه با یک گفتگوی طولانی مسخره شروع می‌شود. این بار در «پالپ فیکشن» پامپکین و هانی‌بانی، دو دزد خرده‌پای بدبخت و بی‌سواد را داریم که درباره‌ی مزایای سرقت از مغازه‌های نوشیدنی‌فروشی و رستوران‌ها نسبت به بانک بحث می‌کنند. خب، به مرور زمان این دو که به نام‌های رینگو و یولاندا هم شناخته می‌شوند، خودشان را راضی به سرقت از همین کافه می‌کنند و سپس تفنگ‌هایشان را درمی‌آورند و فریاد می‌زنند: «همه “کول” باشید!».  فیلم هم قبول می‌کند!

download (19)

۴۲-کلیفور وورلی- عشق واقعی

یک نمونه از آن دسته مخلوقاتِ تارانتینو که پس از یک سکانسِ ده دقیقه‌ای در یادمان حک می‌شود. با نگاه به کلیفور، به راحتی می‌توان حدس زد که پسرش کلرنس آن جسارت و جیگرش را از کجا به ارث برده است. چون درحالی که رییس دار و دسته‌ی گانگسترها او را چپ و راست تهدید می‌کند، کلیفور خیلی راحت به صورتش می‌خندند و آخرین لحظات زندگی‌ بر روی زمین را به توهین کردن به دی‌ان‌اِی قاتلش سپری می‌کند: «نصفه تو بادمجونه!».

Louis-Gara

۴۱-لوییس گارا- جکی براون

چه کسی فکرش را می‌کرد تارانتینو این‌گونه با پرسونای خلافکاری رابرت دنیرو بازی کند و انتظارات ما را بشکند. لوییس یک خلافکارِ بی‌حس‌و‌حال و خسته است و به سرعت عصبانی می‌شود و از کوره در می‌رود و این درست برخلاف چیزی است که رابرت دنیرو در دیگر نقش‌های این‌شکلی‌اش بازی کرده بود. همین باعث می‌شود تا وقتی مِلانی مردانگی‌اش را به سخره می‌گیرد، یک گلوله در شکم و سینه‌اش خالی کند و بعدا توسط ساموئل جکسون با چنین سرنوشتی مواجه شد. یک ضدحال محض!

Mr-Brown

۴۰-آقای قهوه‌ای- سگ‌های انباری

تارانتینو در خیلی از فیلم‌هایش به صورت کوتاه حضور پیدا می‌کند و با اینکه اکثر نقش‌هایی که برعهده می‌گیرد درب‌و‌داغان هستند، اما بازی کردن کارگردان به جای آنها باعث جلب‌توجه می‌شود. آقای قهوه‌ای اولین فیلم یا شاید تمام دوران کاری تارانتینو را با صحبت درباره‌ی معنای زیرمتنی آهنگی از مدونا آغاز می‌کند و بعدا از این گلایه می‌کند که چرا اسم «قهوه‌ای» را برای او انتخاب کرده‌اند. چون ظاهرا قهوه‌ای اصلا نام مناسبی برای خلافکاری که در حین فرار از دست پلیس قهوه‌ای می‌شود، نیست!

download (26)

۳۹-آرچی هیکاکس- حرامزاده‌های لعنتی

آرچی هیکاکس با بازی مایکل فاسبندر در جریان «عملیات کینو» به گروه «حرامزاده‌ها» می‌پیوندد، اما به سرعت به یکی از باحال‌ترین و جذاب‌ترین افراد تیم تبدیل می‌شود. آرچی بلد است چگونه خودش را یک آلمانی جا بزند. در سکانس دیوانه‌وارِ کافه‌ی زیرزمینی او به‌طرز مهارت‌آمیزی نازی‌های فضول را با داستان‌های من‌درآوردی دست به سر می‌کند، اما خب، همان سوتی سه‌انگشت کافی است تا تمام تلاش‌هایش با خاک یکسان شود و در برخورد با باهوش‌ترین افراد سر میز شکست می‌خورد!

download (10)

۳۸-وولف- پالپ فیکشن

«من وینستون وولفم. مشکلات رو حل می‌کنم». وولف از کلاسیک‌ترین و کاریزماتیک‌ترین کاراکترهای تارانتینو است. او علاوه‌بر اینکه در سروکله‌زدن با خلافکاران مغرور قدرت بالایی در کنترل کردن اعصابش دارد، بلکه می‌تواند به‌طرز عجیبی با طی کردن مسیر ۳۰ دقیقه‌ای در ۱۰ دقیقه، قوانین فضا و زمان را به نفع خودش زیر پا بگذارد. وولف همچنین یکی از منحصربه‌فردترین چرخ‌دنده‌های دنیای زیرزمینی خلافکاران است که هر وضعیت فاجعه‌باری را به راحتی مهندسی می‌کند و البته طوری لباس می‌پوشد که انگار در راهِ رفتن به جشن عروسی‌اش است.

Pai-Mei-610x397

۳۷-پای مِی- بیل را بکش

«اون چیزی که تو بهش می‌گی کونگ‌فو، واقعا خیلی احمقانه‌اس!». پای مِی تعریف مطلق یک مربی و مرشدِ تلخ‌مزاج، عبوس و سختگیر است که البته با وجود توانایی‌اش در استفاده از ریش‌ و سیبیلش برای مبارزه، کاملا حق گیر دادن و توهین به دانش‌آموزانش را دارد. پای می طراح تکنیکِ مرگبار و معروف «پنج ضربه‌ی منفجرکننده‌ی قلب» است و درحالی که شما از درد و خستگی به غلط کردم غلط کردم افتاده‌اید، می‌خندد و دست به ریشش می‌کشد!

b7ffba12c82d4501803225c7d0ee61e0

۳۶-فردریک زولر- حرامزاده‌های لعنتی

شانس بدجوری به این بچه‌ خوش‌تیپه رو کرده است. البته اگر منظورمان از «شانس» مخفی شدن در یک برج مرتفع و کشتنِ صدها سرباز دشمن از بالا باشد. زولر معنای واقعی یک ابزار پروپاگاندایی محض است که آلمانی‌ها از داستان او برای پُز دادن استفاده می‌کنند. اگرچه در ابتدای آشنایی زولر با شوشانا به نظر می‌رسد که فردریک واقعا آدم‌ خوبی است، اما طبق معمول خیلی طول نمی‌کشد که او از شهرتش علیه شوشانا استفاده می‌کند. با این حال تارانتینو او را با چنان خصوصیات متضادی پردازش می‌کند تا در صحنه‌ی نهایی دقیقا در محاسبه‌ی احساسی که باید داشته باشید، هنگ کنید!

download (27)

۳۵-هاتاری هانزو- بیل را بکش

نام این شمشیرساز افسانه‌ای در سرتاسر هر دو جلدِ «بیل را بکش» به گوش می‌رسد و دارای سنگینی خاصی است. هاتاری هانزو با اینکه در زمان آشنایی با عروس بی‌خیال آهنگری شده است، اما بعد از آموزش تلفظ درست «آریگاتو» به جنگجوی موطلایی‌ ما و شنیدن داستان زندگی‌‌اش تصمیم می‌گیرد تا قولش را زیر پا بگذارد و بهترین کاتانای عمرش را بسازد. تارانتینو از طریق او به تمام کاراکترهای شمشیرساز فیلم‌های رزمی ادای دین می‌کند!

download (18)

۳۴-درکسل-عشق واقعی

درکسل ترکیبی از کلاه‌گیس، دندان طلا، یک چشمِ سفید، اعصابی داغون و البته گری اولدمن است. این موادفروشِ دیوانه از آن آدم‌های غیرقابل‌پیش‌بینی‌ای است که اصلا نمی‌توان حرکت بعدی‌اش را تشخیص داد. در فیلم کلرنس بدجوری گیر او می‌افتد و اگر فقط و فقط این‌قدر خوش‌شانس و کمی آینده‌بین نبود، باید تصویر صورت درکسل را با خود به آخرت می‌برد.

download

۳۳-استیفن- جنگوی زنجیربریده

به جز آقای کالیون کندی، استیفن چیز موذیانه‌تر و ترسناک‌تری در قالب خدمتکارش است که حواس‌پرتی اربابش را پُر می‌کند. استیفن در تضاد کامل با جنگو قرار دارد. اگر جنگو برای آزادی نژادش می‌جنگند، استیفن کاملا به هویتش پشت کرده و در عوض تمام حواسش را معطوفِ زیر نظر گرفتنِ جنگو و برومهیلدا کرده است و در نتیجه ما هم نمی‌توانیم چشم از او برداریم.

download (30)

۳۲-فابیان- پالپ فیکشن

این دخترِ بی‌خیال که اصلا انگار متوجه‌ی هیاهوی بوچ نمی‌شود، به جز صدای نازک و لهجه‌ی بامزه‌اش به خاطر یک چیز دیگر هم معروف است: یکی از تئوری‌های پیرامون «پالپ فیکشن» درباره‌ی حامله بودن یا نبودن فابیان حرف می‌زند. اما نکته‌ی جالب این شخصیت، این است که متوجه‌ی داد و فریادها و تلخ‌مزاجی‌های یک بوکسور می‌شود، اما به جای اینکه چمدانش را برای رفتن به خانه‌ی مادرش جمع کند، با آن کنار می‌آید. فابیان برخلاف دیگر دخترهای گذرای فیلم‌های سینمایی، زندگی و خصوصیاتِ خودش را دارد و همین به صحنه‌های او ضربه‌ی بیشتری تزریق می‌کند.

c234843_ab526e3fae4d09aad908e77e41211890

۳۱-دانی داناویتس- حرامزاده‌های لعنتی

می‌توان گفت اِلی راث در این فیلم یک‌جورهایی نقش پدربزرگش در جنگ‌ جهانی دوم را بازی کرده است! دانی کاملا شبیه به همان چیزی است که در فیلم‌های اسلشر راث می‌بینیم. در یکی باحال‌ترین صحنه‌های ورود در دنیای فیلم‌های تارانتینو، ما در ابتدا صدای «خرس یهودی» را می‌شنویم که با کشیدن چوب بیسبالش بر دیوارهای غار شکارش را روانی می‌کند و سپس با یک ضربه مغز آن سرباز آلمانی لجباز را روی صورت رفقایش می‌پاشد و در پایان فیلم هم این شانس را به دست می‌آورد تا خشابش را توی صورتِ هیتلر خالی کند.

download (22)

۳۰-اورن ایشی- بیل را بکش

اورن علاوه‌بر یکی از مرگبارترین اسم‌های موجود در فهرست انتقامِ عروس، تنها کسی است که در بین آنها بیشتر از همه از پس‌زمینه‌ی داستانی‌اش اطلاع به دست می‌آوریم. طی فلش‌بکی کارتونی متوجه می‌شویم که اورن توسط یاکوزا یتیم شده و بعد از انتقام‌گیری در قتل و ترور به درجه‌ی استادی می‌رسد و سازمان خلافکاری خودش را در توکیو تاسیس می‌کند. اما او که در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان نگشوده بود، در شمشیربازی با عروس شکست خورد و کاسه‌ی سرش را «قلفتی» از دست داد!

download (13)

۲۹-مارسلوس والاس- پالپ فیکشن

ما برای اولین‌بار از پشت و درحالی که او مشغول نصیحت کردن بوچ و صحبت کردن درباره‌ی نکات منفی «غرور» است، با او آشنا می‌شویم. وینگ ریمز با آن صدای کلفت قشنگ شخصیت یک رییس آرام اما خطرناکِ مافیایی را درمی‌آورد. طبق تئوری طرفداران روحش در آن کیف کذایی قرار دارد و آن جای چسب زخم محل خارج کردن روحش است! واقعی یا غیرواقعی، وقتی او آن بیماران را با «قرون وسطایی‌شدن» تهدید می‌کند، خوشحالیم که او جزییات بلایی که می‌خواهد سر آنها بیاورد را پیش خودش نگه می‌دارد.

f08722557a60f42e70de2d20a5701112

۲۸-آلاباما ویتمن- عشق واقعی

کلمه‌ی «آلاباما» بعد از این فیلم یک معنی دیگر هم پیدا می‌کند: «دختر رویاپردازِ خوشحالی که جیمز گندولفینی بزرگ را با شات‌گان نفله می‌کند». اگرچه این تعریف ترسناک به نظر می‌رسد، اما آلاباما در میان سیلی از دزد و پلیس‌های عوضی و شیاد، قلب طلایی فیلم است. با اینکه او و کلرنس باید برای رسیدن به آن پول‌ها از سد یک‌عالمه گانگستر و آدمکش عبور کنند، اما تمام این بدبختی‌ها و ریسک‌کردن‌ها به دیدن لبخند آلاباما می‌ارزد. بالاخره کدام دختری را سراغ دارید که عاشق فیلم‌های کونگ‌فوکاری است؟

download (29)

۲۷-اِدی مرد خوب- سگ‌های انباری

برای اولین بار که ادی را می‌بینید شاید فکر کنید این بچه‌ پررو فقط به لطف جایگاه و پول باباش این‌قدر شاخ است. اما خیلی طول نمی‌کشد که ادی نشان می‌دهد چیزی از دیوانگی و بی‌رحمی دیگر اعضای گروهشان کم ندارد و قشنگ می‌تواند بعد از پدرش تخت او را صاحب شود. یا به عبارتی دیگر ادی از «آدم‌های معمولی»‌ای است که وقتی قاطی کند به موجود ناشناخته‌ای تبدیل شده و شوکه‌تان می‌کند. چنین چیزی را در جایی می‌بینیم که عصبانیتش را روی آن پلیس بدبخت خالی می‌کند! ادی شاید به خاطر پدرش این‌قدر از خود مچکر باشد، اما در دوئل مکزیکی نهایی فیلم دیگر پدری برای مراقبت از او نیست!

zoe-bell-death-proof-88c56b4c732482414f478385a162445a-large-136838

۲۶-زویی- ضدمرگ

زویی بل که در «بیل را بکش»‌ها بدلکارِ اوما ترومن بود، در این فیلم تارانتینو فرصت پیدا می‌کند تا نقش خودش را بازی کند و به جای قرض دادن توانایی‌ها و قابلیت‌های اکشنش به شخصیت دیگری، آنها را به نام خودش اجرا کند. اگرچه مایک قبل از این زن‌ها را به راحتی با ماشینش پخش آسفالت می‌کرد، اما بالاخره پیشگویی‌ها به حقیقت تبدیل می‌شود و زویی در قالب ضدمرگ واقعی از راه می‌رسد و در قالب نمایش فیزیکی باورنکردنی‌اش که قلب هیجان‌انگیز این فیلم است، مایک را به دردسر می‌اندازد.

ادامه دارد..

تهیه شده در زومجی

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 267 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:36

یادگیری ماشین را باید از جمله‌ی حوزه‌هایی خواند که گوگل فعالیت گسترده‌ای را در آن دارد. با استفاده از سیستم یادگیری ماشین گوگل که TensorFlow نام دارد، سرویس‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار گرفته است. بهبود جستجوی تصاویر، تحلیل و درک پیام‌های صوتی دریافتی را باید تنها گوشه‌ای از کاربردهای سیستم یادگیری ماشین توسعه یافته توسط گوگل خواند، چراکه بیش از ۱۰۰ سرویس گوگل از سیستم یادگیری ماشین گوگل استفاده می‌کنند.

گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش اعلام کرد که در سال‌های گذشته در پشت پرده مشغول طراحی و توسعه‌ی پردازنده‌ی اختصاصی مخصوص یادگیری ماشین بوده است. این پردازنده Tensor Processing Unit نام دارد که به اختصار TPU خوانده می‌شود. گوگل پردازنده‌ی مورد نظر را بصورت اختصاصی برای کار با سیستم یادگیری ماشین TensorFlow بهینه کرده است.

گوگل همچنین به این موضوع اشاره کرده که در یک سال اخیر از این پردازنده در مراکز داده‌ی خود استفاده می‌کنند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط گوگل بهینه‌سازی‌های انجام شده روی این پردازنده قابلیت آن را به اندازه‌ی افزایش داده که عملکرد آن بسیار پیشرفته‌تر از آخرین فناوری‌های مورد استفاده در پردازنده‌های کنونی است، بطوریکه اگر براساس قانون مور نگاهی به آینده‌ی پردازنده‌ها داشته باشیم، پردازنده‌ی یادگیری ماشین گوگل هفت سال جلوتر از نمونه‌های کنونی است.

گوگل اعلام کرده که پردازنده‌ی جدید قادر است تعداد دستورات بیشتری را در هر ثانیه دریافت کرده و زمان کمتری را برای پردازش دستورات زیادی صرف می‌کند. عملکرد بالای این پردازنده این امکان را در اختیار متخصصان گوگل قرار داده تا الگوریتم‌های پیچیده‌ای نظیر آنچه که در آلفاگو شاهد آن بودیم، پردازش کرده و مورد استفاده قرار دهند.

گوگل قصدی برای فروش این پردازنده ندارد و به طور حتم رفته رفته با افزایش اهمیت سیستم‌های مبتنی بر یادگیری ماشین، شاهد درخشش هر چه بیشتر این پردازنده‌ها خواهیم بود. در صورتی به سیستم‌های یادگیری ماشین علاقه داشته و می‌خواهید با در اختیار داشتن سخت‌افزار مناسب در این زمینه به تحقیق بپردازید، گزینه‌های دیگری نیز در بازار وجود دارند که برای مثال می‌توان به Fathom کمپانی Movidius اشاره کرد که قیمت آن زیر ۱۰۰ دلار بوده و با TensorFlaw نیز سازگار است.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 275 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:36